Kenniscentrum › Stel een vraag

Stel een algemene vraag

Mogelijk vindt u het antwoord op uw vraag ook tussen de veelgestelde vragen hieronder.
Heeft u een vraag van algemene aard, dan kunt u het reactieformulier invullen.

Veelgestelde vragen

Kan ik een afspraak maken voor mijn kind zonder verwijzing

U kunt altijd een afspraak maken voor uw kind met één van de kinderartsen. U moet hiervoor wel een verwijzing bij uw huisarts of specialist vragen. Als u geen verwijsbrief heeft worden de kosten van uw consult(en) en/of behandeling niet vergoed door uw zorgverzekering en krijgt u zelf de rekening.
Er zijn ook behandelingen waarvoor u aanvullend verzekerd moet zijn of die niet worden vergoed door uw verzekeraar. Informeer daarom altijd bij uw zorgverzekeraar zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Kan ik een specifieke vraag over mijn kind stellen?

Helaas is het niet mogelijk een specifieke vraag te stellen aan onze zorgverleners of specialisten met betrekking tot de gezondheid van uw kind of de behandeling via het reactieformulier, of via de e-mail. Omdat wij niet kunnen garanderen dat het e-mailverkeer op een veilige wijze plaatsvindt, zodat uw persoonlijke gevens beschermd zijn tijdens de verzending.
Bij gezondheidsklachten raden wij u altijd aan om eerst contact op te nemen met uw huisarts, die u zal adviseren en indien nodig een verwijsbrief geven naar een specialist in het ziekenhuis. Specifieke vragen over de gezondheid van uw kind en/of de behandeling kunt u dan tijdens een consult stellen.

Vragen van algemene aard kunt u uiteraard wel via het formulier of e-mail stellen.

Moet ik een ponskaartje hebben voor mijn kind?

Voor het polikliniekbezoek met uw kind heeft u een afsprakenkaartje nodig voorzien van een sticker met de correcte en actuele gegevens van uw kind (of een ponskaartje). Daarvoor kunt u zich wenden tot de Inschrijfbalie in de hal van het ziekenhuis. Het is noodzakelijk dat uw kind hierbij aanwezig is. De Inschrijfbalie bevindt zich op de begane grond, links naast de centrale receptie bij de hoofdingang.
Neemt u de zorgverzekeringsgegevens en uw identiteitsbewijs of dat van uw kind mee als u zich meldt bij de Inschrijfbalie. Wij registreren het burgerservicenummer, omdat we dit wettelijk verplicht zijn. Wilt u bij veranderingen van uw gegevens (naam, adres, huisarts, zorgverzekeraar) altijd uw verzekeringspapieren of -pasje meenemen.

Zie ook: Ponskaartje gaat geleidelijk aan verdwijnen


Is er materiaal en informatie voor de spreekbeurt van mijn kind?

Kinderen die graag een spreekbeurt willen houden over het ziekenhuis, kunnen bij de pedagogisch medewerksters een koffertje lenen met  ziekenhuisspullen er in. Het koffertje wordt maximaal 3 weken uitgeleend. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de kinderafdeling op werkdagen tussen 9.00 en en 15.30 uur. Tel. ( 0314) 32 92 96.


Stel zelf een vraag

U kunt het reactieformulier invullen om uw algemene vraag te stellen.