BlogKindergeneeskunde › Smiley Spoedeisende Hulp

Smiley Spoedeisende Hulp

We willen het beste voor onze patiènten

LS, webredactie

Donderdag, 18 Juli 2019

 
Door Stichting Kind en Ziekenhuis door journalist Heleen Schoone

Waarom is het een goed idee om een Smiley voor de spoedeisende hulp aan te vragen? “Het is een mooie gelegenheid om in je werkprocessen te duiken: waar zijn we al goed in en wat kan nog beter”, antwoordt Esther Brinke van het Slingeland Ziekenhuis. Ze is teamleider van de spoedeisende hulp en gipskamer. “We willen het beste voor al onze patiënten, dus ook voor de kinderen.”



Bij de aanvraag van een Bronzen Smiley voor de spoedeisende hulp (SEH), hoort een bezoek van de visitatiecommissie van Stichting Kind en Ziekenhuis. Brinke: “Tijdens de voorbereiding ging iedereen nadenken over wat we tot nu toe gedaan hebben, en wat we willen. Op de dag zelf kwam zoveel enthousiasme naar voren omdat we ons realiseerden dat we veel dingen echt wel goed geregeld hebben, vooral hoe we met kinderen en ouders omgaan en de samenwerking met de kinderafdeling. We kunnen altijd vragen om ondersteuning door een kinderverpleegkundige, bijvoorbeeld om te ondersteunen bij de voorbereiding op een operatie of voor het prikken van een infuus. De verpleegkundigen van de kinderafdeling zijn gespecialiseerd in het contact met kinderen en nog beter dan wij afgestemd op hun leeftijd. Dat is een fijne aanvulling. Ook het contact met kinderartsen is makkelijk. Er is veel saamhorigheid tussen alle lagen: zowel dokters en verpleegkundigen als management. We staan hier allemaal voor de beste zorg voor onze patiënten. Daar ben ik hartstikke trots op.”
Lees verder op de website Kind & Zorg


ReageerReageer

Reacties

Uw reactie op Smiley Spoedeisende Hulp

(Let op: de nicknaam die u opgeeft zal zichtbaar zijn.)